.

2017. április 24., hétfő

Húsvéti kalács -nem csak húsvétra


 Még húsvét előtt ígértem, hogy hozom a harmadik kipróbált osztrák ételt is. Zsemle méretű kalácsokat sütöttem, amit az osztrákok jégcukorral szórnak meg. Én egy részére dekorsót tettem, másik részét simán lekenve hagytam, mindenképp finom volt.

Hozzávalók (10 darabhoz): 30 dkg liszt, 5 dkg vaj, 2 dkg élesztő, 2 evőkanál cukor, 1,5-2 dl tej, 2 tojássárgája, 1 teáskanál reszelt citromhéj, 1 evőkanál rum, 1 mokkáskanál vaníliakivonat, csipet só; a tetejére: 1 tojássárgája, 1 evőkanál tej, jégcukor.


Elkészítése: 1,5 dl langyos tejben elkavarunk egy teáskanál cukrot, az élesztőt belemorzsoljuk és hagyjuk felfutni. A lisztet a sóval elvegyítjük. A tojássárgájához adjuk a citromhéjat, a maradék cukrot, a rumot, a vanília kivonatot, összekavarjuk, a puha vajjal együtt a liszthez adjuk. Beleöntjük az élesztős tejet, majd még annyi tejjel, amennyivel sima, puha tésztát kapunk, megdagasztjuk. Letakarva 50 percig kelesztjük, ekkor 10 részre osztjuk. Kis golyókat formázunk, melyeket sütőpapírral bélelt tepsire, egymástól távol helyezünk el. Tetejüket megkenjük a tejjel elkevert tojássárgájával, ollóval Y alakban mélyen bevágjuk, és megszórjuk jégcukorral. A sütőt 180 fokra állítjuk, amíg bemelegszik, hagyjuk kelni a tésztát, majd 20 perc alatt pirosra sütjük. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése